2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU ALINAN KARARLAR

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU ALINAN KARARLAR

06.09.2024 3900

2024 / 2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MEVLANA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI

 

 

ALINAN KARARLAR

 

  1. Yapılan yoklamada idareci ve öğretmenlerin hazır bulunduğu görülerek toplantının başlamasına, gündem maddelerinin yeterli olduğuna, başka gündem maddesi eklenmesine gerek olmadığına, yazmanlığa Rehber Öğretmeni Feride DAL’ın; yedek yazmanlığa İngilizce Öğretmeni Mebruke Ömür ÖZEN‘in seçilmesine,

 

  1. 2.      Yürürlükte olan ilgili mevzuatlar hakkında bilgi verildi. Okulda her türlü iş ve işlemlerin bu mevzuatlara göre yürütüleceği Okul Müdürü Ahmet Mirza KURT tarafından belirtildi. Mevzuat içeriklerinin incelenmesini, yapılan değişikliklerin takip edilmesinin, güncel mevzuatlara göre hareket edilmesine,

 

Hastalık raporlarının aslının veya bir örneğinin en geç raporun düzenlendiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda veya uygun yollarla okul müdürlüğüne teslim edilmesine,

 

Hastalık raporlarının aslının veya bir örneğinin en geç raporun düzenlendiği günü     takip eden günün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda veya uygun yollarla okul müdürlüğüne teslim edilmesine,

 

Sınıf defterlerinin her sayfasına numara verilmek suretiyle mühürlenip müdürlüğe onaylattırılarak resmi nitelik kazandırılmasına, ders defterlerinin biriktirme yapılmadan günübirlik doldurulmasına,

 

Katılmak istenen hizmet içi eğitim faaliyetleri ile sistem üzerinden yapılacak her türlü başvurularda okul idaresi ile iletişim halinde olunmasına,

 

Mebbis bilgileri ile özlük haklarının periyodik olarak takip edilmesine, yanlışlık olması halinde düzeltme talebinin okul idaresine ulaştırılmasına,

 

Branş öğretmenlerinin derse girdiği saatlerin planlamasının ilgili öğretmen/öğretmenler ile işbirliği içerisinde yapılarak eğitim öğretim uygulamalarının etkinliğinin artırılmasına,

 

Branş öğretmenlerinin derse girdiği saatlerin planlamasının ilgili öğretmen/öğretmenler ile işbirliği içerisinde yapılarak eğitim öğretim uygulamalarının etkinliğinin artırılmasına,

 

Müzik derslerinde İstiklal Marşı’nı anlam ve önemine yaraşır şekilde söylenmesi konusuna ağırlık verilmesine, törenden önce bayrağın indirilip göndere çekilmesinde yardımcı olacak öğrenci görevlendirilmesine, tören zamanında öğretmenlerin sınıfların başında bulunmak suretiyle İstiklâl Marşı’nın anlam ve önemine yaraşır şekilde okunması konusunda öğrencilere rehberlik etmesine,

 

Personelin yönetmeliğe uygun şekilde giyinmesine, sivil itaatsizlik uygulamasına dikkat edilmesine,

2023 Eylül dönemi mesleki çalışmaların Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan programı doğrultusunda gerçekleştirilmesine,

 

Kurul ve komisyonlarda görev alan öğretmenlerin ek listede sunulmasına,

 

Dursun YALMAN isimli personelimizin çalışan temsilcisi olarak seçilmesine, Risk Değerlendirme, Acil Durum vb ekip çizelgelerinin hazırlanarak tebellüğ edilmesine,

 

  1. 3.      Eğitim-Öğretim yılı çalışmalarının etkili ve verimli olabilmesi için azami gayret gösterilmesine, sürekli işbirliği ve iletişim halinde olunmasına,

 

  1. 4.      Toplantılarla ilgili iş ve işlemlerin yönetmelik ve yönerge hükümlerine göre 03.09.2024 tarihinde yapılmasına, bu hususta gerekli çalışmaların branş öğretmenleri ve okul idaresiyle işbirliği içinde titizlikle yürütülmesine,

Sınıf/alan zümre başkanlarının kendi aralarından birini başkan seçmek suretiyle toplantının yapılmasına, toplantıya ait tutanakların bir örneğinin okul idaresine teslim edilmesini gerektiğine,

Okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğrencileri için 02-06.09.2024 tarihleri arasında yapılacak olan uyum eğitimi programına uymalarına, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Seminer çalışmasına alınan öğretmenlerin ilgili seminer çalışmalarına katılmasına,

 

Haftalık ders programlarının okul idaresi ile işbirliği içerisinde en geç 06.09.2024 tarihine kadar hazırlamasına,

 

Sınıf/Şube Rehber Öğretmen dağılımlarının ek listede sunulmasına,

 

Yıllık ve günlük  planlar ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının dijital ortamda okul idaresine teslim edilmesine, yıllık planların hazırlanmasında sınıf düzeyinin, öğrenci ihtiyaçlarının ve bölgesel özelliklerinin dikkate alınmasına,

 

Derslerde Atatürkçülük konularına yer verilmesine,

 

Ücretsiz ders kitaplarının geri dönüşüm için yılsonunda teslim edilmesi gerektiği ile ilgili öğrenci ve velilerin bilgilendirilmesine, ders araç gereçleri ile ilgili isteklerin okul yönetimine bildirilerek temin yoluna gidilmesine, kapatılan yayınevlerine ait yayınların kesinlikle kullanılmamasına,

 

Derslerin işlenmesinde özellikle görsel materyallere ağırlık verilmesine, derslerin bilişim araçları ile desteklenmesine, öğrencilerin derse katılımı ve aktif bir rol almalarının sağlanmasına,

 

  1. 5.      Devamsız öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından sisteme günlük işlenmesine, öğrenci bilgi girişlerinin sınıf/şube rehber öğretmenler tarafından ivedilikle yapılmasına,

 

Bir derse girdiği hâlde diğer derslere özürsüz olarak girmeyen öğrencinin durumunu ivedilikle ders öğretmeni tarafından okul yönetimine, okul yönetimi tarafından veliye bildirilmesine, sürekli devamsız öğrencilerin olması durumunda bu öğrencilerin devamının sağlanmasına yönelik çalışmalar yapılmasına, belli sürelerde devamsızlık yapan öğrenciler için velileriyle iletişime geçilmesine, okul devamın sağlanması konusunda öğrencilerin teşvik edilmesine,

 

Başarıyı artırmak için veliler ile sürekli iletişim halinde olunması, etkili ve verimli çalışma konularında öğrencilere rehberlik edilmesine, öğrenme yöntem ve tekniklerinde çeşitliliğin artırılmasına,

 

Okul-aile ve öğretmenler arasında iş birliğini gerçekleştirmek, velileri öğrencilerin gelişim dönemleri ve akademik durumları hakkında bilgilendirmek, okula sahip çıkmalarını sağlamak ve etkin bir şekilde eğitim hizmetlerine katmak üzere her dönem en az bir kez olmak üzere veli toplantılarının yapılmasına, toplantı talebinin okul yönetimine en az 3 gün önceden bildirilmesine, toplantıya ait evrakların bir örneğinin okul idaresine teslim edilmesine,

 

Kılık kıyafet konusunda ilgili yönetmelik hükümlerine uyulmasına, öğrencilerin kılık kıyafet temizliğinin öneminin veli toplantılarında anlatılmasına,Okul Aile Birliğinin koordinatörlüğünde velilerin muvafakati ile belirlenen kıyafetle öğrencilerin okula devamının sağlanmasına,

 

Tüm öğretmenlerin ve personelin okulun tertip ve düzeninin sağlanması ile tüm araç-gereç ve eşyaların titizlikle korunmasında aktif rol almasına, tasarruf tedbirleri ile öğrencilere yönelik farkındalık oluşturma çalışmalarının yapılmasına,

 

  1. Ve 2. Sınıf Özel Eğitim sınıfı öğrencilerin taşımalı olarak gidiş geliş yapmasına,

 

İYEP ile ilgili iş ve işlemlerin uygulama kılavuzunda belirtilen takvime göre yapılmasına,

 

  1. 6.      Sınıf rehber öğretmenleri tarafından öğrencilerin seçtiği kulüp, öğrencilerin yaptığı sosyal etkinlik ve toplum hizmeti çalışmalarının ve belgelerin, e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlenmesine,

 

2024 / 2025 Eğitim Öğretim döneminde okulumuzda açılacak kulüplerin belirlenmesi ve danışman öğretmenlerin seçimi ile görevlerin ekte sunulmasına,

 

Sosyal Etkinlikler Kurulu’nun Müdür yardımcısı Emine Eda TAŞ başkanlığında, Şeydanur KARANFİL, Gamze ŞENGÜR ve Afife AŞKAR isimli öğretmenlerden, öğrenci kulübü temsilcilerinin kendi aralarından seçtikleri Umut BOLAT , Hira ALAKUŞ isimli öğrencilerden ve okul-aile birliğince belirlenen Emine ALAKUŞ isimli  veliden oluşmasına,

 

Belirli gün ve haftalar çizelgesinin ek’te snunulmasına,

 

Sosyal etkinlikler ve diğer ders faaliyetleri kapsamında öğrencilerin ilgi ve yetenekleri ile okul şartlarına göre gezi, müsabaka ve yarışmalar düzenlenmesine, öğrencilerin sosyal ilişkilerini geliştirme konusunda teşvik edilmesine,

 

  1. Sınıf rehber öğretmenleri tarafından okul rehberlik çerçeve planı doğrultusunda çevrenin ihtiyaç ve imkânları göz önünde bulundurularak kendi sınıflarına uygun rehberlik yıllık planlarını hazırlanmasına, planda belirtilen etkinliklerin uygulanmasına,

 

Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonunun öğretmenlere duyurulmasına,

 

Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanmasına,  öğrencilerin başarılarının bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilmesine, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılmasına,BEP geliştirme birimi tarafından destek eğitim odasında eğitim alacak öğrencilerin, derslerin ve haftalık ders saati sayısının belirlenmesine,

 

  1. 8.      Ders Dışı Eğitim Çalışmalarında görev almak isteyen öğretmenlerin gerekli evrakları hazırlayıp okul idaresine teslim etmesine,
    1. Emre BAYRAM – Satranç
    2. Ayşe BAĞLAN – Satranç
    3. Oğuz MERTER – Drama
    4. Tuncay KORKMAZ – Satranç
    5. İsmail AYTEKİN – Satranç
    6. Feride DAL – Yaratıcı Drama

 

  1. 9.      Gündem maddelerinin görüşülmesi tamamlandığı için toplantının sonlandırılmasına karar verilmiştir.