2024 / 2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MEVLANA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
ALINAN KARARLAR
Hastalık raporlarının aslının veya bir örneğinin en geç raporun düzenlendiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda veya uygun yollarla okul müdürlüğüne teslim edilmesine,
Hastalık raporlarının aslının veya bir örneğinin en geç raporun düzenlendiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda veya uygun yollarla okul müdürlüğüne teslim edilmesine,
Sınıf defterlerinin her sayfasına numara verilmek suretiyle mühürlenip müdürlüğe onaylattırılarak resmi nitelik kazandırılmasına, ders defterlerinin biriktirme yapılmadan günübirlik doldurulmasına,
Katılmak istenen hizmet içi eğitim faaliyetleri ile sistem üzerinden yapılacak her türlü başvurularda okul idaresi ile iletişim halinde olunmasına,
Mebbis bilgileri ile özlük haklarının periyodik olarak takip edilmesine, yanlışlık olması halinde düzeltme talebinin okul idaresine ulaştırılmasına,
Branş öğretmenlerinin derse girdiği saatlerin planlamasının ilgili öğretmen/öğretmenler ile işbirliği içerisinde yapılarak eğitim öğretim uygulamalarının etkinliğinin artırılmasına,
Branş öğretmenlerinin derse girdiği saatlerin planlamasının ilgili öğretmen/öğretmenler ile işbirliği içerisinde yapılarak eğitim öğretim uygulamalarının etkinliğinin artırılmasına,
Müzik derslerinde İstiklal Marşı’nı anlam ve önemine yaraşır şekilde söylenmesi konusuna ağırlık verilmesine, törenden önce bayrağın indirilip göndere çekilmesinde yardımcı olacak öğrenci görevlendirilmesine, tören zamanında öğretmenlerin sınıfların başında bulunmak suretiyle İstiklâl Marşı’nın anlam ve önemine yaraşır şekilde okunması konusunda öğrencilere rehberlik etmesine,
Personelin yönetmeliğe uygun şekilde giyinmesine, sivil itaatsizlik uygulamasına dikkat edilmesine,
2023 Eylül dönemi mesleki çalışmaların Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan programı doğrultusunda gerçekleştirilmesine,
Kurul ve komisyonlarda görev alan öğretmenlerin ek listede sunulmasına,
Dursun YALMAN isimli personelimizin çalışan temsilcisi olarak seçilmesine, Risk Değerlendirme, Acil Durum vb ekip çizelgelerinin hazırlanarak tebellüğ edilmesine,
Sınıf/alan zümre başkanlarının kendi aralarından birini başkan seçmek suretiyle toplantının yapılmasına, toplantıya ait tutanakların bir örneğinin okul idaresine teslim edilmesini gerektiğine,
Okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğrencileri için 02-06.09.2024 tarihleri arasında yapılacak olan uyum eğitimi programına uymalarına, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Seminer çalışmasına alınan öğretmenlerin ilgili seminer çalışmalarına katılmasına,
Haftalık ders programlarının okul idaresi ile işbirliği içerisinde en geç 06.09.2024 tarihine kadar hazırlamasına,
Sınıf/Şube Rehber Öğretmen dağılımlarının ek listede sunulmasına,
Yıllık ve günlük planlar ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının dijital ortamda okul idaresine teslim edilmesine, yıllık planların hazırlanmasında sınıf düzeyinin, öğrenci ihtiyaçlarının ve bölgesel özelliklerinin dikkate alınmasına,
Derslerde Atatürkçülük konularına yer verilmesine,
Ücretsiz ders kitaplarının geri dönüşüm için yılsonunda teslim edilmesi gerektiği ile ilgili öğrenci ve velilerin bilgilendirilmesine, ders araç gereçleri ile ilgili isteklerin okul yönetimine bildirilerek temin yoluna gidilmesine, kapatılan yayınevlerine ait yayınların kesinlikle kullanılmamasına,
Derslerin işlenmesinde özellikle görsel materyallere ağırlık verilmesine, derslerin bilişim araçları ile desteklenmesine, öğrencilerin derse katılımı ve aktif bir rol almalarının sağlanmasına,
Bir derse girdiği hâlde diğer derslere özürsüz olarak girmeyen öğrencinin durumunu ivedilikle ders öğretmeni tarafından okul yönetimine, okul yönetimi tarafından veliye bildirilmesine, sürekli devamsız öğrencilerin olması durumunda bu öğrencilerin devamının sağlanmasına yönelik çalışmalar yapılmasına, belli sürelerde devamsızlık yapan öğrenciler için velileriyle iletişime geçilmesine, okul devamın sağlanması konusunda öğrencilerin teşvik edilmesine,
Başarıyı artırmak için veliler ile sürekli iletişim halinde olunması, etkili ve verimli çalışma konularında öğrencilere rehberlik edilmesine, öğrenme yöntem ve tekniklerinde çeşitliliğin artırılmasına,
Okul-aile ve öğretmenler arasında iş birliğini gerçekleştirmek, velileri öğrencilerin gelişim dönemleri ve akademik durumları hakkında bilgilendirmek, okula sahip çıkmalarını sağlamak ve etkin bir şekilde eğitim hizmetlerine katmak üzere her dönem en az bir kez olmak üzere veli toplantılarının yapılmasına, toplantı talebinin okul yönetimine en az 3 gün önceden bildirilmesine, toplantıya ait evrakların bir örneğinin okul idaresine teslim edilmesine,
Kılık kıyafet konusunda ilgili yönetmelik hükümlerine uyulmasına, öğrencilerin kılık kıyafet temizliğinin öneminin veli toplantılarında anlatılmasına,Okul Aile Birliğinin koordinatörlüğünde velilerin muvafakati ile belirlenen kıyafetle öğrencilerin okula devamının sağlanmasına,
Tüm öğretmenlerin ve personelin okulun tertip ve düzeninin sağlanması ile tüm araç-gereç ve eşyaların titizlikle korunmasında aktif rol almasına, tasarruf tedbirleri ile öğrencilere yönelik farkındalık oluşturma çalışmalarının yapılmasına,
İYEP ile ilgili iş ve işlemlerin uygulama kılavuzunda belirtilen takvime göre yapılmasına,
2024 / 2025 Eğitim Öğretim döneminde okulumuzda açılacak kulüplerin belirlenmesi ve danışman öğretmenlerin seçimi ile görevlerin ekte sunulmasına,
Sosyal Etkinlikler Kurulu’nun Müdür yardımcısı Emine Eda TAŞ başkanlığında, Şeydanur KARANFİL, Gamze ŞENGÜR ve Afife AŞKAR isimli öğretmenlerden, öğrenci kulübü temsilcilerinin kendi aralarından seçtikleri Umut BOLAT , Hira ALAKUŞ isimli öğrencilerden ve okul-aile birliğince belirlenen Emine ALAKUŞ isimli veliden oluşmasına,
Belirli gün ve haftalar çizelgesinin ek’te snunulmasına,
Sosyal etkinlikler ve diğer ders faaliyetleri kapsamında öğrencilerin ilgi ve yetenekleri ile okul şartlarına göre gezi, müsabaka ve yarışmalar düzenlenmesine, öğrencilerin sosyal ilişkilerini geliştirme konusunda teşvik edilmesine,
Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonunun öğretmenlere duyurulmasına,
Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanmasına, öğrencilerin başarılarının bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilmesine, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılmasına,BEP geliştirme birimi tarafından destek eğitim odasında eğitim alacak öğrencilerin, derslerin ve haftalık ders saati sayısının belirlenmesine,